Vrátky jsou určeny pro plenění výdřevy (vytrhávání stojek), železné výstroje a tedy k účelům vyžadujícím velkou tažnou sílu při malé rychlosti lana.
Vrátek těžní VTA 1000 s pohonem elektrickým je určen k dopravě a přemísťování materiálu, strojů a jejich částí v dolech na vodorovných i úklonných dopravních cestách.
Největší tah v laně při prázdném bubnu | 10,8 kN |
Délka lana Ø 12,5 | 390 m |
Délka lana Ø 14 | 310 m |
Hmotnost | 769 kg |
Vrátky jsou určeny pro plenění výdřevy (vytrhávání stojek), železné výstroje a tedy k účelům vyžadujícím velkou tažnou sílu při malé rychlosti lana.
Největší tah v laně | 58,2 kN | 47 kN |
Délka lana Ø 18 | 135 m | 100 m |
Délka lana Ø 20 | 125 m | |
Hmotnost | 940 kg | 1135 kg |
Vrátek VPO 1 P1, P2 je určen k zavěšení ocelového bednění při prohlubování jam a šibíků, případně pro jiné účely vyžadující velkou tažnou sílu při malé rychlosti lana. Vrátek v provedení P2 je možno použít i jako vlečný nebo plenící, případně pro přemisťování břemen na úklonných drahách.
Provedení | P1 | P2 |
---|---|---|
Max. dovolená hmotnost zavěšeného břemene | 3200 kg | 3200 kg |
Маx. tah v laně | 55 kN | 55 kN |
Délka lana Ø 16 | 160 m | |
Délka lana pro práci v úklonech Ø 20 | 100 m | 100 m |
Hmotnost | 1130 kg | 1290 kg |
Vrátek je určen k dopravě a přemisťování materiálu, strojů a jejich částí v dolech na vodorovných tratích.
Provedení | VV 8 | VVS 104 |
---|---|---|
Маx. tah v laně | 11,34 kN | 9,6 kN |
Délka lana Ø 18 | 170 m | |
Délka lana Ø 20 | 65 m | |
Hmotnost | 400 kg | 69,4 kg |
Napínací vrátek typové označení VNE 68 je určen k napínání pásu pásového dopravníku. Ve spojení s elektrickým zařízením umožňuje udržovat napnutí dopravního pásu v požadovaných hodnotách.
Vrátek může být používán v podzemních částech dolů, kde je pravděpodobnost vzniku ohrožení metanem nebo hořlavým prachem jako zařízení skupiny I kategorie M2 podle směrnice Rady 94/9/ES, v rozsahu teploty okolí –20° do 40°C.
Střední tah vrátku ve dvou lanech | 34 kN |
Střední provozní tah napínání (na napínacím vozíku) | 25,5 kN* |
Střední provozní tah napínání (na napínacím vozíku) | 51 kN* |
Maximální provozní tah napínání (na napínacím vozíku) | 68 kN* |
Havarijní provozní tah napínání (na napínacím vozíku) | 102 kN* |
Střední rychlost navíjení lana | 0,5 m.s –1 |
Průměr bubnu | 400 mm |
Výkon elektromotoru dSg 180 L4 | 22 kW |
Otáčky elektromotoru | 1468 ot/min |
Průměr lana | 16 mm |
Na buben možno navinout délku lana | 2×110 m |
Nosnost lana | min. 140 kN |
Doporučená norma lana | ČSN 0224322 DIN 3060 pevnost drátků 1570 MPa |
Způsob navíjení lana na buben | horní |
Napínací vrátek typové označení VNE 500 je určen k napínání pásu pásového dopravníku. Ve spojení s elektrickým zařízením umožňuje udržovat napnutí dopravního pásu v požadovaných hodnotách.
Vrátek může být používán v podzemních částech dolů, kde je pravděpodobnost vzniku ohrožení metanem nebo hořlavým prachem jako zařízení skupiny I kategorie M2 podle směrnice Rady 94/9/ES, v rozsahu teploty okolí –20° do 40°C.
Napínací vrátek VNE 500 je tvořen rámem se sestavením bubnu, převodovkou, elektromotorem s pružnou spojkou, ukladačem lana a převáděcími kladkami tažného lana a kotvením.
Střední tah vrátku | 86 kN |
Maximální tah vrátku | 99 kN |
Celková maximální provozní síla (na napínacím vozíku) | 594* kN* |
Střední rychlost navíjení lana | 0,5 m.s –1 |
Průměr bubnu | 645 mm |
Výkon elektromotoru SP2 50M-4 | 55 kW |
Otáčky elektromotoru | 1484 ot/min |
Průměr lana | 24 mm |
Na buben možno navinout délku lana | 400 m |
Nosnost lana | min. 400 kN |
Hmotnost vrátku bez lana | 9355 kg |